Goedemorgen, ik ben nieuw op dit forum en een totale noob op het gebied van Toon. Ik heb een probleem met de Toon die ik al sinds 2014 heb. Hopelijk kunnen jullie mij (in Jip en Janneke-taal) helpen met het volgende probleem.
Recentelijke is mijn meterkast aangepast, omdat er een laadpaal is geïnstalleerd. Ook is een kleine week later mijn 1-fase aansluiting omgezet naar 3-fase (25a). De laadpaal heeft loadbalancing, dus had de P1-poort van de slimme meter nodig. De installateur heeft er een splitter van Iungo tussen geplaatst (aan de ene zijde 'P1 IN' aan de andere kant 'P1 OUT' en 'TX' met een A en B er boven). De netbeheerder heeft de slimmemeter (DSMR 4.0) vervangen door een ESMR5 type (zegt mij allemaal niets overigens...).
Goed, bij installatie zegt de netbeheerder: ''moet je even met Toon bellen, anders krijg je vreemde waardes. Moet even opnieuw ingesteld worden'. Ik had echter al geen registratie meer sinds de aanpassing van de meterkast. De meetmodule is wel verbonden.
BIj de Toon helpdesk kreeg ik nul op het rekest. Ik ben geen Eneco en Toon klant meer, dus ze kunnen me eigenlijk niet helpen. Maar het probleem is de P1-splitter volgens hen, dan doet de Toon het niet meer. Lijkt mij een vreemd verhaal, want op de site van Iungo wordt juist aangegeven dat zo'n P1-splitter handig is voor een laadpaal én een Toon.
Hebben jullie nog ideeën wat ik kan doen? Misschien nog goed om te vermelden dat ik ook zonnepanelen heb en voorheen ook Toon Zon heb gehad. Maar kennelijk werkt dat ook niet meer als je je Toon abonnement opzegt (ook lekker, volgens mij heb ik daar toen € 150,00 ofzo voor neergelegd).