Hier ook D03 code. Toon met abbo. Eindelijk staat er iets over gemeld op de Eneco site.. Maar geen oplossing :-(
gvlierop waar zie je iets op de eneco site? Zat al even nieuwsgierig te zoeken 🙂
thehognl https://www.eneco.nl/klantenservice/producten-diensten/toon/storingen/d03/
dafo zonder abonnement heb je toch niks aan de service center koppeling. De D03 melding is dan wel vervelend natuurlijk. Maar als je hem laat rooten gaat de melding weg.
gvlierop dat is een algemene FAQ toch? geen melding over de huidige situatie
thehognl
Bove staat daar bij mij:
Heb je Toon gereset en krijg je nog steeds storingscode D03? Momenteel ervaren meer klanten dit probleem en is het druk bij de telefonische Klantenservice. We werken er hard aan om dit op te lossen.
gvlierop Owhja. las ik gewoon dwars overheen
Inmiddels met Eneco gebeld. Er was volgens die dame niets bekend van een probleem.... Er is een ticket aangemaakt, dus afwachten maar... Nog geen bevestiging per mail oid dus ik ben benieuwd of en wanneer dat opgepakt wordt.
Ik had ook de storing al weken. Fabrieksinstellingen herstellen gedaan met als gevolg dat ik niet kan activeren... Ik maak verbinding met wifi (of hotspot) maar activatie kan ik niet aanvinken. Iemand een idee?
Lucas Activeren vereist ook de verbinding naar Eneco. En als die dus niet werkt wordt de activeren knop niet actief. Je hebt een toon1 denk ik? De enige methode lijkt voorlopig dan om hem te rooten, via die weg te laten updaten en dan eventueel weer te unrooten zodat je hem met abonnement kan gebruiken.
thehognl dank! Je ik heb een Toon 1 (ethernet poort). Maar om te rooten moet je toch ook verbinding hebben? Ik heb zojuist de Toon root met USB stick geprobeerd maar dan blijft hij ook hangen op activatie.
Lucas Klopt. Je zal hem fysiek moeten rooten. Dus met kabeltjes in de Toon vanuit een raspberry pi, https://github.com/ToonSoftwareCollective/toonrooter Daar is niet de vpn verbinding voor nodig
thehognl Dat is jammer. Had ik maar geen reset gedaan dan. Helaas ben ik niet technisch voldoende onderlegd om dat zelf te doen. Ik ga opzoek naar iemand die dat in regio Den Haag kan doen. Als iemand op dit forum het kan....
Lucas Op marktplaats kan je ze wel vinden:
https://www.marktplaats.nl/l/doe-het-zelf-en-verbouw/thermostaten/#q:toon+rooten
Hier ook al sinds 4 dagen de melding dat Toon geen verbinding kan maken met het Service Centrum.
Ook al van alles geprobeerd, van Toon resetten, modem resetten.
Maar helaas, gelukkig 1 troost, ik ben niet de enige
Even voor iedereen met het D03 probleem. Niet resetten en ook niet naar fabrieksherstel.
Als je dat doet dan moet de toon worden geactiveert en dat gaat zeker niet lukken. De toon wordt daarmee volkomen geblokkeerd en zelfs de thermostaat zal niet meer werken.
Beste is te laten rooten of de D03 error eruit laten halen. Je instellingen blijven dan bewaard. Als je al gereset hebt en je zit in het activatiescherm dan is ook ruilen een optie.
Nog een keer de link:
https://www.marktplaats.nl/l/doe-het-zelf-en-verbouw/q/toon+rooten
oepi-loepi
Als ik de Toon laat Rooten werkt dat dan ook met mijn zonnepanelen die ik over 2 á 3 weken krijg
Ik mag toch hopen dat deze storing door Eneco word opgelost. Ik gebruik hem alleen naar als thermostaat, die €54 per jaar om het weer te kunnen zien en de cv op afstand aan te kunnen zetten hoeft voor mij ook niet.
FrankToon ik heb ook geen behoefte aan die functies maar constant tegen foutmelding op kijken vond ik ook niets. Ik verwacht eigenlijk op korte termijn geen oplossing voor dit probleem. Daarom vandaag mijn Toon laten ombouwen. De extra apps en functies zijn leuk (en werken volledig buiten Eneco om). Voor een ervaren ombouwer is ombouwen een eenvoudige klus. Zeker aanrader om te doen!
Lucas
zal ik is kijken wie dat hier in de buurt (Sliedrecht) zou kunnen doen
FrankToon
Ja. Zonnepanelen opbrengst kan je na het rooten zelf activeren. Je kan gebruik maken van een extra kWh meter, of de app die Oepi-loepi gemaakt heeft. Deze is te vinden in de toonstore.