Ik heb overgaan van een fase omvormer naar een 3 fase omvormer. Ik heb ton zon. Maar die werkt nu niet meer omdat ik een grote module nodig zou hebben. Maar dat is niet het euvel. Normaal zie je precies wat je verbruikt live en wat je dag totaal is. Nu is het zo als de panelen z'n werk doen zie ik mijn verbruik niet meer want hij telt gelijk de opbrengst eraf. Verbruik blijft dan ook op nul staan. Mijn dag totaal gaat ook de min in. Als de zon nie schijnt werkt hij gewoon normaal. Wat gaat er fout. Met de helpdesk van toon kom ik niet verder.. Zou het aan de 3 fase omvormer liggen? Die grotere 3 fase kwh meter voor toon komt er nog wel maaar dat heeft niks met mijn huidge stroomverbruik te maken.
Is de kWh meter wel goed aangesloten? En zit de sensor van de zonnepanelen nog wel goed op het pulse ledje?
Daan ik heb dat zon gebeuren niet geactiveerd. Enkel gewoon stroom en gas
Als je geen zonoptoon hebt geactiveerd dan is dat het resultaat exact wat je beschrijft.
Dat zou er toch los van staan. Hoef niet te zien wat ik opwek, wel wat ik verbruik ook al schijnt de zon
Dat staat er niet los van, Toon moet het bruto opgewekte wattage weten. Hier mee maakt hij een berekening. Zonder losse kWh meter met daar op de sensor zal je nooit het juiste verbruik/opbrengst zien op toon.
Ok helder. Dus met die module kan ik weer zien dat ik bijvoorbeeld 3000watt verbruik en 3000 opwek ipv 0 verbruik
Ja want de toon krijgt nu alleen gegevens vanuit de slimme meter en die zit 0 verbruik omdat er een overvloed van opwek is. De productie meting van zonoptoon is nodig om te weten hoeveel stroom van de opwek verbruikt is (opwek - wat naar het net gaat = verbruik huis)
3 fase meter geplaats en hij doet het weer goed. Hij rekent idd alles uit