Voor het activeren en aansluitend ook rooten van de Toon 1 en 2 gebruik ik de software van : https://github.com/ToonSoftwareCollective/Root-A-Toon
Echter ik heb nu een Toon 1 met een (voor mij) totaal nieuwe activatie wizard (softwareversie 3.2.18), hij werkt met deze stappen:
- Druk bij stap 1.1 “Welkom bij Toon” op “Ga door”
- Druk bij stap 2.1 Internet “Verbinding met Eneco” op “Ga door”
- Selecteer bij stap 2.2 het “PiRootNetwork” op druk op “Ga door”
- Vul bij stap 2.3 “Voer uw wachtwoord in voor PiRootNetwork” het wachtwoord: LetsRootToon in en druk op “Bevestig”
- Dan volgt stap 2.4 “Verbinden met PiRootNetwork” en gaat de wizard – als het goed is – gelijk voor naar stap 2.5.
Op dit punt geef ik de <Enter> in het eerder op de Pi gestarte script "sudo bash activate-toon.sh " waarop deze zich voor gaat doen als Service Center
- Druk nu bij stap 2.5 “Verbonden met SC” op “Ga door”
- Druk bij stap 2.7.1 “Software update beschikbaar” op “Overslaan”.
- Druk bij stap 2.7.4 “Software update niet uitgevoerd” op “Ga door”.
- Druk bij stap 2.8 “Activeren” op “Ga door”.
Hier wacht ik altijd even om de Pi zijn werk te laten doen
Vervolgens geef ik een random code in maar - in tegenstelling tot de 'oude' wizard wordt er geen verbinding opgebouwd, zie het script op Pi wel lopen en een IP-adres van de Toon, maar de activatie van het script lijkt niet goed te gaan i.c.m. deze wizard versie van de Toon 1
Heeft iemand ideeen of tips om deze Toon 1 toch te activeren (maar dan niet via Eneco natuurlijk ...)