Hallo allemaal. Vorige week heb ik een Toon 2 aangeschaft. Alles van de week geïnstalleerd, maar in de avond bleek dat de verwarming niet aan gaat terwijl toon wel het vlammetje weergeeft. Ik heb al van alles geprobeerd maar kom er maar niet uit. Ik maak hier gebruik van een Nefit economy HRC 24. Ik heb tijdens mijn zoektocht gezien dat iemand dit werkend had. Leverancier van de Toon zegt dat hij ook zo'n ketel heeft en dat deze opentherm ondersteund zonder extra toevoegingen.
Kabel vanaf de CV (op poort 3 & 4 voor ModuLine thermostaten) aangesloten op de linker blauwe poort (1 & 2), toon opnieuw opgestart, omdat dat niet werkte de draadjes omgedraaid en weer getest. Draadjes op de groene poort (3 & 4) en hetzelfde gedaan. Draadjes op poort 5 & 6 omgedraaid en weer van alles geprobeerd. Uiteindelijk op de cv het kabeltje naar poort 1 & 2 (aan/uit stand) verplaatst en weer alles geprobeerd. Zelfs tot fabrieks reset aan toe.
Op de ketelmodule gaan de 3 lampjes aan als hij op de cv via moduline aangesloten zit. Sluit ik hem aan via de aan/uit poort dan branden de eerste 2 lampjes. Toch blijft de toon zeggen dat opentherm aan staat, Telkens bij elke wijziging geprobeerd deze uit te zetten door middel van de schuif, maar hier reageert de toon niet op. Het ververs icoontje past dit ook niet aan.
Draadjes aan elkaar gedaan en oude thermostaat erop en hij stuurt de boel wel aan.
Waar gaat het fout? Waarom krijg ik de toon niet van opentherm af?
Met vriendelijke groet,
Raymond.