Hallo allen,
Sinds ruim een maand geeft mn Toon1 (met abbo) de beruchte D03 melding. Door de erg matige reactie van Eneco plus de kosten van een Toon-Zon plus abbo kosten vroeg ik mij af of de aanschaf van een Toon2 geroot voor mij de oplossing zal zijn. We hebben nl sinds anderhalve maand zonnepanelen met Enphase iQ microconverters gekoppeld aan de Envoy Metered (dus met meetspoelen op alledrie de fasen). We willen graag ook op Toon kunnen zien wat de panelen opleveren, wat er verbruikt wordt en wat teruggeleverd wordt.
Daarnaast willen we ook graag remote (vanaf bv een App op Apple iPhone/Ipad) de boel kunnen aansturen/uitlezen.
Vraagjes:
- Kun je de Enphase Envoy uitlezen (dus zonder een aparte extra kwh-meter in de meterkast) zodat de info daarvan ook op Toon is te zien? (Ik zag dat er een software oplossing is maar weet niet of dat met de Envoy werkt)
- Heeft iemand wat schermprintjes van een geroote Toon2 met zonnepanelen informatie?
- Wie kent een betrouwbaar adres om een kant-en-klare nieuwe geroote Toon2 te kopen met 'garantie', liefst omgeving Utrecht?
- Heeft iemand wat schermprintjes oid van de remote toegang?
- Ik las dat er een Toonwater module beschikbaar is en zou die ook graag koppelen. Waar kan ik die kopen?
Veel vragen 😉 maar ik ben wel eeuwig dankbaar voor de antwoorden 🙂
Vriendelijke groet,
Ger