Vind de toon1 wel erg veel rebooten zonder dat daar reden toe is ,
heb enkel de app voor de zonnepanelen er op staan. Verder enkel de gebruikelijke tegels uit toon.
Als ik in de app store kijkt staat inderdaad enkel de app voor de zonnepanelen geïnstalleerd .
Ik zie de toon zeker wel 2 keer per dag rebooten als ik toevallig er voorbij loopt , geen idee maar misschien is dat rebooten wel veel meer of niet ,
kijk natuurlijk niet heel de dag naar dat ding

Toon 1 is helaas erg traag, en eigenlijk niet meer van deze tijd. Hoe meer data de toon verzameld en apps draait hoe trager hij is.

weet het maar er staat maar 1 app geïnstalleerd voor zonnepanelen verder niets en toch uit zichzelf rebooten om zoveel uur

Dan loopt waarschijnlijk je geheugen vol waardoor de toon herstart.

Wat zou kunnen is dat de automatische logging aanstaat, op een Toon1 resulteert dat heel snel in een volle disk waarna hij gaat rebooten.

Je kan dit checken in de file /etc/inittab rond regel 37 (dit voobeeld logt alle events naar /var/log/qt):

qtqt:245:respawn:/usr/bin/startqt >/var/log/qt 2>&1

Op een Toon 1 leidt dit dus zeker tot frequente reboots.
Wijzig in dat geval die regel naar:

qtqt:245:respawn:/usr/bin/startqt >/dev/null 2>&1

en herstart de Toon

3 months later

ron65

Je kan het pc programma win-scp gebruiken om in te loggen in de Toon.

2 years later

Hier hetzelfde probleem. Ben van het gas af en die Toon staat nu met 1600 foutmeldingen die ik via de Toon zelf niet kan verwijderen. Kan er met Putty bij. Met nano kan ik de file niet editen. Kan ik voor een quick win ergens wat bestanden weggooien? Zie bijv. een busybox.ipk en een busybox.ipk.b64 staan?

Je kunt de app autoReboot uit de toonstore installeren. Dan heb je een stuk minder ongebplande herstarts

Write a Reply...