2 weken geleden hebben we krachtstroom (3-fase) gekregen vanwege de opbrengst van de zonnepanelen. De ZP produceren 7,2Kwh en dat is te veel voor 1-fase.
Begrijpelijk dat het even duurt voordat de Toon de juiste gegevens weergeeft en dat noemt men de “inleesperiode” en dat zou max 5 dagen duren.
We zijn nu 14 dagen verder en nog steeds niets veranderd. Elektra geeft het werkelijk verbruik aan en de opbrengst van de ZP moet daar nog vanaf. Normaal met zon, zie ik “0” staan. Gas geeft hij niet aan.
Helpdesk van de Toon gebeld en hij verwees mijn naar Rendo die het administratief moeten afhandelen. Bekend was dat er een landelijke storing was, maar mijn situatie had daar niets mee te maken.
Vorig jaar hebben we hetzelfde probleem gehad toen wij een nieuwe gasmeter kregen en een nieuwe slimme meter. Dat heeft toen 3 maanden geduurd voordat het verwerkt was….
Rendo gemaild en verwijs5 mij weer terug naar Toon/Eneco en gaan weer van het kassie naar de muur.
Nog even gesproken over een nieuwe Toon die ook de opbrengst van de ZP weergeeft. Deze gaat mij zo’n €400,= totaal kosten en dat gaan we dus niet doen. De app van de ZP werkt prima.
Is het probleem van het doorgeven bekend en wie is hier nu voor verantwoordelijk?