Voor het activeren en aansluitend ook rooten van de Toon 1 en 2 gebruik ik de software van : https://github.com/ToonSoftwareCollective/Root-A-Toon dat werkt prima heb nu echter een Toon 1 met een roze-kleurig opstartscherm en prominent het Eneco logo in de bovenhoek. met een (voor mij) totaal nieuwe activatie wizard (softwareversie 3.2.18) er komen ook meer stappen langs dan bij de 'oude' Toon 1:
Stap 1.1 “Welkom bij Toon” op “Ga door”
Stap 2.1 Internet “Verbinding met Eneco” op “Ga door”
Stap 2.2 Verbinden met het “PiRootNetwork” op druk op “Ga door”
Vul bij stap 2.3 “Voer uw wachtwoord in voor PiRootNetwork” het wachtwoord: LetsRootToon in en druk op “Bevestig”
Dan volgt stap 2.4 “Verbinden met PiRootNetwork” en gaat de wizard – als het goed is – gelijk voor naar stap 2.5.
Op dit punt geef ik de <Enter> in het eerder op de Pi gestarte script "sudo bash activate-toon.sh " waarop deze zich voor gaat doen als Service Center
Druk nu bij stap 2.5 “Verbonden met SC” op “Ga door”
Druk bij stap 2.7.1 “Software update beschikbaar” op “Overslaan”.
Druk bij stap 2.7.4 “Software update niet uitgevoerd” op “Ga door”.
Druk bij stap 2.8 “Activeren” op “Ga door”.
Hier wacht ik altijd even om de Pi zijn werk te laten doen
Vervolgens geef ik een random code in maar - in tegenstelling tot de 'oude' wizard wordt er geen verbinding opgebouwd, zie het script op Pi wel lopen en een IP-adres van de Toon, maar de activatie van het script lijkt niet goed te gaan i.c.m. deze wizard versie van de Toon 1
Heeft iemand ideeen of tips om deze Toon 1 toch te activeren (maar dan niet via Eneco natuurlijk ...) of kan het activatie script aangepast worden?