Sinds drie weken laat Toon het verbruik van gas en elektra niet meer zien - die balkjes die per dag aangeven wat je gebruikt. Dat is lastig. Toon geeft géén storingscode, maar een melding dat óf er iets verschoven is bij de meter, óf dat de meetmodule kapot is. Ik heb een slimme meter dus het eerste kan niet; de module is kapot. Dat wil zeggen dat de twee groene ledjes wel opflitsen, maar de gegevens niet naar Toon verzonden worden. Wifi werkt perfect op andere apparaten, daar ligt het niet aan.
Wat er op de site staat als remedie voor een soortgelijke storing met code uitgevoerd, zonder resultaat. Email gezonden, 5 dagen later een antwoord gekregen dat nergens op sloeg. Dan staat er: 'bent u geholpen met dit antwoord?'. NEE teruggezonden, nogmaals de storing omschreven, maar nooit meer antwoord gehad.
Eindelijk afgelopen vrijdag een vriendelijk iemand aan de lijn gehad -na een kwartier in de wacht- en hij zei dat het waarschijnlijk een storing betrof die in het weekend waarschijnlijk zou zijn opgelost - niet dus.
Net weer vergeefs een half uur in de wacht gestaan.
Nu zit ik met twee vragen: 1. hoe krijg ik een nieuwe meetmodule, en 2. wat als er nu eens een echte storing is en niets het meer doet? Is Eneco in dat geval wel bereikbaar, of moet ik weer een week of drie -of langer- afwachten?
Voorlopig zou ik al gelukkig zijn met een nieuwe module .....