Ik ben al 1,5 jaar bezig met Eneco om mijn Toon Zon aan werk te krijgen. Afgelopen vrijdag is er weer een monteur geweest die de Qubino 1-fase voor Qubino 3-fase heeft vervangen en alles op nieuw heeft aangesloten. Alleen was ik zelf niet thuis, en nu blijkt dat op de Toon nog steeds "Zonnepanelen nu" op 0 watt staat, tevens is "Stroom nu" dit van de slimme meter, en niet werkelijk verbruik. Heeft iemand tips hoe ik het zelf kan herstellen zodat het wel gaat werken, want bij de Toon zon monteurs ontbreekt de kennis of die komen steeds niet opdagen. Bij de post plaatjes van Toon en Qubino. Op Qubino staat Er3 ik heb geen idee wat dit betekend. Volgens mij is het nu iets van goed koppelen van Qubino aan Toon en dan werkt het wel. De Qubino registreert nu wel data. De Toon zegt dat de kwaliteit van verbinding goed is, alleen twijfel ik of type Analoog goed is ingesteld. Ik heb verder geen referentie hoe het ingesteld moet staan. Kan iemand mij verder helpen.
Is de qubino wel goed aangesloten?
De verbinding op de toon lijkt goed.
Bij de 1 fase qubino moet je hem net andersom aansluiten als wat op de handleiding staat. Zal me niet verbazen als dit net de 3 fase ook zo moet.