Weer iets verder in het nieuwe stook seizoen, en in september heb ik nog wat beter waterzijdig proberen in te regelen.
Met name de vloer verarming op de 2de badkamer heb ik geknepen. Dit is een hele kleine groep dicht bij de ketel die via een RTL Heimeier thermostaat knop wordt geregeld, meestal staat deze maar een heel klein beetje open (standje 2 van 5).
Mijn aanname bij deze groep is dat er toch snel redelijk wat heet water door die groep loopt terug de ketel in voordat de thermostaat knop hem gaat knijpen (zit bij een koud knieschot op de tochtige noordkant.)
Wellicht dat de ketel daarom snel optoerde qua pomp en temperatuur???
De afgelopen weken zie ik dat de ketel veel zachter opstookt, zowel qua pomp snelheid als qua aanvoer temperatuur. 😄
Dit geeft een comfortabeler warmte, omdat ik merk dat de radiatoren gelijkmatiger warm worden wat een betere en langdurigere warmte afgifte geeft. Even kijken hoe het straks in de war koudere periode gaat.
Mooie life hack die ik ook toegepast heb is om een temperatuur correctie van -0,3C toe te passen op de TOON. Zo denkt de vrouw dat het 19,5/20,5 is terwijl het eigenlijk iets minder is…. Scheelt in het verbruik 😆