Ik heb nu een redelijke tijd een geroote toon1 in gebruik.
Dat ding is vanaf het moment dat ik heb geroot geïntegreerd in mijn home assistent system en heeft nooit echt problemen gegeven. Het is toch wel de beste €40 (en een avondje pielen met Kali) die ik heb besteed aan mijn huis-automatiseering.
Nou is er -in eens- iets geks, vanaf ergens eind vorige week krijg ik m niet meer aangesproken.
Hij reageert op scherm aanrakingen etc. en bediend gewoon de CV (nu volgens een schema helaas), daar lijkt alles te werken.
Er is een IP toegewezen (statisch op basis van MAC, zoals sinds altijd), dit is op het scherm te lezen,
Er is wel connectie en (minimale) activiteit te meten in mijn DECO netwerk (met het juiste IP).
Niet via <IP>/happ_thermstat?action=getThermostatInfo of <IP>/mobile
Geen SSH reactie
Geen PING(die vindt ik zelf toch wel heel raar, maar weet niet of dat relevant is.)
Er is ook geen informatie meer op de buienradar tegel, dus ik twijfel of er wel echt een internet verbinding is.
Het werkte allemaal altijd wel, de laatste keer dat ik het echt getest heb wij bij het rooten en integreren maar dat was toch wel dik een jaar geleden. Sinds dien draaide hij gewoon via de HTTP commando's.
Het herstarten van toon en router, firewall rule flush, update check, en ook externe toegang instellingen wijzigen lijken geen effect te hebben.
Suggesties voor verdere diagnose en oplossingen zijn zeer welkom!
En allemaal bedankt voor alles dat de community doet om deze interessante commerciële stukjes techniek bruikbaar en begrijpelijk te maken voor de doe-het-zevers zonder professionele software skills!
-Jasper