Update:
Letop alles wat doet is op eigen risico.
het is eindelijk gelukt om het te rooten. Ik kwam er ook achter dat 2010.09-R8 versie geen jtag nodig had.
Echter heb ik alles handmatig gedaan met behulp van dennisbor zijn uitleg omdat de ToonRooter script vast liep.
Ik heb natuurlijk de tips van @thehognl gevolgd hier
Zoals het niet installeren van getty and busybox.
uiteindelijk heb ik de update script uitgevoerd en de vpn certificaten werden vernieuwd, maar de update werkt helaas niet.
gelukkig zag ik @thehognl zijn bericht hier en heb zijn server gebruikt om te updaten.
met het volgende command
sh update-rooted.sh -d -s http://qutility.nl/feeds
als laatst heb ik het volgende command gebruikt om mijn root wachtwoord te veranderen.
PASS='strongpassword' ; CRYPTPASS=`/usr/bin/openssl passwd -crypt $PASS` ; sed -i "s#root:[^:]*#root:$CRYPTPASS#" /etc/passwd
Dit werkte eerst niet, pas na het uitvoeren van de updaten script was het gelukt. Ik kreeg het volgende error voor dat ik de update had uitgevoerd bij het veranderen van root wachtwoord.
1077819104:error:24064064:random number generator:SSLEAY_RAND_BYTES : PRNG not seeded:md_rand.c:547
als ToonRouter voor jouw ook niet werkt kan je de handleiding van dennisbor gebruiken. Sla wel de stappen volgende stappen over.
- Seriële console toevoegen
- BusyBox installeren
Letop
verander daar de inhoud naar
root:FTR0zlZvsHEF2:0:0:root:/root:/bin/sh
Nu is je wachtwoord toon. aan het eind na het uitvoeren van de update_patch kan je met het volgende command gebruiken om je wachtwoord aanpassen.
PASS='ChangeMeToSomethingSecure' ; CRYPTPASS=
/usr/bin/openssl passwd -crypt $PASS; sed -i "s#root:[^:]*#root:$CRYPTPASS#" /etc/passwd
volg de rest van de stappen