Wie kan mij vertellen waarom er verschil zit tussen het brander percentage in de Toon en op het display van de ketel (Nefit).
Dit zou naar mijn mening toch het zelfde moeten zijn.

Gr, Toon

De waarde op de Toon wordt maar eens per 5 minuten ververst, op de ketel is het real-time.

Toon2tech

Toonz dat is het niet want de ik heb wel gekeken de ketel brand wel soms een half uur en ik stook met heel laag water.
      Op de Toon komt het persentage ook nooit hoger als 22%.

Als het een lineaire afwijking is dan zit er misschien een factor tussen.

oepi-loepi hat ik ook al naar gekeken of het ook telkens het dubbele is maar ook dat is niet.
        Het lijkt er meer op dat dat de ketel het totale vermogen weergeeft (thermisch ) deze zit tussen de 30% en de 56%
        En de Toon het vermogen echt van de brander.
        Deze zit tussen de 6% en de 21%.

6 months later

Hallo, dit jaar het programma van de verwarming weer aan gezet.
        Vorig jaar had ik al een probleem dat het brander percentage een afwijking had.
        Dit jaar is het nog erger als de Toon 2 gestart / restart wordt geeft deze netjes de juiste waarde aan.
        Na een paar minuten wordt de waarde minder en loopt terug naar 0%.
        En voor mij is deze waarde juist belangrijk.

Heb alle dingen al geprobeerd, ketel reset, boiler software in de Toon er af en opnieuw geïnstalleerd,
        diverse malen Toon gestart, spanning er af en er weer op.
        Niets helpt. Wie kan mij helpen.

Tr, Toon

Ik heb ook een Nefit, als de kachel aan gaat zal ik eens kijken wat mijn toon zegt en wat de cv ketel aangeeft.

Ik heb een Nefit Trentline met een OT converter via de oranje stekker aangesloten

Ja heb ik inderdaad ook.

Kan je niet beter een openterm monitor maken oid. Misschien is dat wat sneller en meer precies.

oepi-loepi of Toonz
            Zou iemand mij kunnen zeggen of ik ergens de waarde kan aanpassen en waar en hoe?

Toon2tech heeft iemand al ern keer gekeken.
            Update: nu ishet weer net als vorig jaar.
            Als de ketel brand
            28% op de Toon 0%
            32% op de Toon 5%
            36% op de Toon 11%
            44% op de Toon 19%
            Daar boven weet ik niet om dat de ketel niet harder brand.
            Ik zou graag de juiste waarde uitlezen.

In de Toon App heb ikook al gekeken via Wincp maar ook hier kan ik nergens iets vinden dat er een conversie in zit.
            Ketel module heb ik ook nog gewijzigd ook dat heeft niet geholpen.

Ik wordt er echt moedeloos van.

Gr, Toon

Ik zou er niet zo moedeloos van worden, zonde van je tijd en energie. De waarden komen niet overeen maar zolang als dat je maar naar eentje kijkt geeft dat een prima indicatie van de modulatie. Dus kijk of op de toon of op de ketel maar ga die twee niet vergelijken.

oepi-loepi ik ben niet van het snelle opgeven.
              Telken naar de zolder lopen is alleen maar goed voor de lijn want daar wordt de juiste waarde weer gegeven.
              Het lijkt er dus op dat de waarde in de converter gewijzigd wordt of in de Toon gewijzigd wordt.
              In de Toon wordt de waarde berekend door de "Boilerstatus app" mij veronderstelling is dat het hier fout gaat.
              Bij de screenshots laten ze ook zien dat de waarde wordt weergegeven in 1 decimaal.
              Misschien kan de maker Toonz mij wat uitleggen over de app?

@Toonz zou jij mij misschien kunnen helpen,
              Ik neem aan dat je de maker van de Boilerstatus app bent?

de app geeft alleen maar weer welke data de toon heeft opgeslagen in zijn databases. De app doet verder geen enkele berekening.
              Ik heb geen idee welke bewerkingen de Toon zelf uitvoert op de OpenTherm data voordat die in de databases wordt opgeslagen. Van deze modules hebben we niet de source code.