De laatste paar weken krijg ik steeds vaker de melding in de Toon app dat deze even onbereikbaar is. Gevolgd door: Probeer het zo meteen nog eens. Hebben meer mensen hier last van?? Ik vind trouwens dat de laatste tijd de Toon app niet naar behoren werkt. In het verleden heeft deze altijd uitstekend gewerkt. Wat kan hier de oorzaak van zijn?? Ik ben zeer benieuwd naar de reacties met mogelijke oplossingen.

Hoi Hanky, Ik ervaar precies hetzelfde. De laatste tijd erg storings gevoelig. Ook de toon zelf vaker een zwart scherm.

Mvrgr, Marc

Met mijn rooted Toon ervaar ik deze problemen niet. Ik vermoed dat jullie Toon niet Rooted is. Je kunt altijd even bellen met Eneco, gezien die app via de servers van Eneco contact maakt met de Toon.

Hoi NLKris wat bedoel je met Rooted. Ik heb een Toon 2 vanaf januari 2020 en nooit eerder deze problemen gehad.

Mijn Toon is vanaf gisteren onbereikbaar soms een paar seconden wel maar de helpdesk neemt niet op.
natuurlijk als je Toon geroot is maakt hij geen verbinding met het service center maar je Toon is ook niet op afstand te bedienen!!!
ik hoop dat er snel iets aan gedaan wordt

@Ferry, ook een geroote toon is op afstand te bedienen, alleen de officiële app van Eneco werkt niet meer.

#Dany ik heb ook een geroote Toon maar het lukt me niet verbinding te maken op afstand met de toon rooted app,maar dat kan aan mijn kennis liggen!

Als ik het zo inschat ligt dat IDD bij de servers van Eneco. Als het telkens op zondag is zou het ook iets van onderhoud zijn. Daarvoor zal je toch in contact moeten komen met Eneco.

Als je een Toon Root dan kun je idd niet meer via de originele Eneco app verbinden. Zoals hierboven kan dat wel met een vervangende app. @Ferry Kijk even op www.toonwiki.nl Daar staan verschillende documenten om de verbinding te kunnen maken.

Je moet via poort forwarden in je modem een verwijzing maken naar de Toon. Deze forwarden zorgt ervoor dat de verbinding, welke je buitens huis maakt, bij de toon uit komt.

    Mocht iemand interesse hebben om zijn/haar Toon geroot te hebben. Kijk hiervoor even dan op: www.toonrooten.nl

    Inzake officiële Toon op Afstand app is bekend, er waren vant weekend meerdere problemen met service center ook de data van vergelijk word sinds het weekend niet altijd even netjes doorgeven aan Toon.

    Klopt, de app kan regelmatig de Toon niet bereiken, hoop dat dit snel wordt gefixt

    Gisteren klacht doorgegeven met de nodige informatie naar Eneco. Het blijkt dat het probleem is opgelost, bij ons althans.
    Blijven de vinger aan de pols houden.

    7 days later

    Eneco heeft een probleem met de servers waarmee de Toon moet connecten. Dat weten ze echt wel. Bij mij is de Toon onbetrouwbaar, grafieken worden niet getoond, knoppen leiden een eigen leven, de app geeftgeen response. INTENS SLECHT.

    Bekend probleem.. Quby is er mee bezig om het op te lossen, het leek gisteravond opgelost te zijn maar helaas kwam de storing erweer doorheen..

    Volgens de berichten zou alles het weer moeten doen.

    5 days later

    Bij mij werkt het nog steeds niet! Erg irritant!!

    10 days later

    Ja heb ook regelmatig last ervan dat toon niet bereikbaar is en dat ik even moet
    wachten om het daarna nog eens te proberen. Graag wil ik weten waarom dat zo is!

    a month later

    Hier al weken last dat ik de grafieken niet kan zien en regelmatig is toon niet bereikbaar! Echt irritant, ik betaal maandelijks abonnement voor Toon maar de app is waardeloos!! Wanneer word hier iets aan gedaan🤔

    7 days later

    Ook vandaag (zondag) werkt mijn Toon app niet en worden geen gegevens opgehaald. Dit komt de laatste maand helaas herhaaldelijk voor. Doe er wat aan Eneco!