Ik heb van een kennis een oude Toon 1 gekregen en nu heb ik deze verbonden via een USB adapter en een USB Blaster. De gegevens van Putty zijn als volgt: nadat ik de reboot heb gedaan en de rechter muis bij Enter password - autoboot in 2 sec... krijg ik netjes U-Boot> voer het wachtwoord in dat bij 2010.09-R8 hoort krijg dan als reactie terug dat Ubkown command.
Wat doe ik hier verkeerd?
Niks ,na het invoeren van password zit je er in.
Dan kan je gaan aanpassen.
U-boot> “ hier kan je nu je gang gaan”
Ik heb het net weer geprobeerd maar krijg hetzelfde resultaat. Na invoer van het wachtwoord krijg ik weer de foutmelding, unkown command '3BHf2'.
Moet ik bij Root> wachtwoord, nog iets extra's invoeren?
Je zit al in de toon.
Je ziet het wachtwoord niet als je het invoert.
Je ziet daarna uboot> dus zit je in de toon. 3BHf2 is geen commando. Dus kan de toon dit niet uitvoeren.
Typ maar eens: printenv
Gelukt. Nu op naar de volgende stap. Ga nu de Usb blaster/Pi4 aansluiten en dan de Toon rooten. Heb de beschikking over beide.
Is er informatie mbt het schrijven van apps voor de Toon. Ik wil samen mrt mijn zoon kijken om apps te maken voor op de Toon en een nieuwe app voor Android telefoon. De huidige app om Toon via afstand te benaderen vind ik een beetje minimaal.
Er staat div info op domoticaforum over het maken van apps. Er is een Android app,(ergens te vinden) misschien kan je die gebruiken als start voor een nieuwe app.