Hallo allemaal,
Ik heb al een aantal jaar een geroote Toon 2 met veel plezier hangen, maar loop nu met onze nieuwe warmtepomp toch tegen wat dingen aan.
Allereerst is de Toon veel te agressief in het verhogen van de gevraagde watertemperatuur als de warmtepomp niet meteen reageert. De (handmatige) instellingen stonden eerst op 60 graden met een opwarmsnelheid van 3 graden per uur, wat voor een warmtepomp met vloerverwarming natuurlijk veel te veel is.
Nu heb ik die instellingen aangepast naar 24 graden en 1 graad per uur, maar ik zou die laatste graag nog lager willen zetten, bijvoorbeeld naar 0.2 graad per uur opwarmen.
Is er een manier om dat aan te passen? Ik heb al geprobeerd dat te doen in het thermostat.xml bestand op Toon zelf, maar die wordt helaas meteen weer overschreven.
Mijn tweede vraag is of ik ergens in Toon (met SSH toegang) een vaste heating curve kan vastleggen die hij dan gaat volgen. De ideale heating curve is nu wel duidelijk voor ons huis, dus die zou ik graag in de Toon zetten zodat ie dat als basis kan gebruiken voor de aansturing.
Ik ben benieuwd of dat kan!
Gr. Kirvis