Hallo,
Sinds kort ben ik trotse eigenaar van een geroote Toon 2. Ik zag bij een familie lid een Toon 1 hangen en wilde ook zoiets. Gelijk een Toon 2 gekocht via marktplaats. Deze bleek geroot te zijn, scheelde weer een abonnement, dit klonk ideaal. Het is ook ideaal, alleen kom ik er nu wel achter dat er veel meer komt kijken bij een geroote Toon.
Ik ben echt een leek qua thermostaten. Ik had gehoopt alleen die 2 draden die uit de muur komen er in te schroeven en klaar is kees. Eerlijk gezegd heb ik me dus van te voren niet echt goed voorbereid, dat probeer ik middels deze weg dan maar achteraf te doen. Hopelijk zijn hier mensen die mij enigszins de goede richting in kunnen duwen.
Ik moet blijkbaar ook de datadraad doorknippen bij de cv, hier komt dan dat kastje te hangen, waar bovenin de cv kant komt en onder de thermostaat kant. Dit gaat mij nog lukken! Alleen wil ik even wat zekerheid hebben voordat ik in de kabel ga knippen. Vandaar dat ik een aantal (preventieve) vragen heb:
1) Ik heb de meetmodule in de meterkast gehangen en middels de P1 kabel aangesloten. Deze kan ik echter nog niet instellen op de Toon. Komt dit doordat ik iets fout doe, of dat dat kastje nog bij de cv ketel moet hangen? Maar deze meetmodule zit nu al in de slimme meter, en de Toon op de Wifi, dan moet ik dat toch al kunnen instellen/aflezen? Stekker er ook al eens andersom in gedaan. Er staat dat ie nu niet is verbonden, maar als ik de meetmodule via de instellingen wilde herstellen kwam er wel een groen vinkje.
2) Ik heb per ongeluk al de ''Flush firewall rules'' knop in gedrukt, is dit erg?
3) Ik kan de Android app niet downloaden. Ik heb net een nieuwe mobiel en deze geeft aan dat deze een te nieuwe Android versie heeft en daardoor kan de mobiel de app niet installeren. Mijn oude mobiel kan de app wel installeren. Weet iemand of die Android app ook nog een update krijgt? Anders zal ik het moeten blijven doen via de ip/mobile site (Snelkoppeling al aangemaakt)