• Software
  • De Toon D03 code - Geen verbinding met Eneco

Swetsenegger ik had na een nacht wel verwacht dat er een aantal opgelost waren. Ben benieuwd of er nog een positief bericht komt van iemand.
Het kost even tijd voordat de toon de juiste vpn server weet te vinden die wel de oude certificaten accepteerd.

    Op tweakers meld 1 persoon inmiddels dat hij een update heeft ontvangen nadat de tijd is teruggezet. Wel heeft hij, vanwege dat zijn toon in een testgroep zit, niet de update gekregen waar ook de tijd weer goed staat. Maar hij zal dan wel nieuwe certificaten krijgen.

    thehognl Gaat de toon dan automatische alle mogelijke VPN's af? En hoeveel zijn er? Dat hoeft toch geen uren te duren?

    Ik heb er erg weinig vertrouwen in dat het lukt. En daarnaast vind ik het absurd dat Eneco al 4 maanden lang hun probleem naar de gebruikers schuift. Ruil ze gewoon om.

    Hier is de klok sinds gisteren trager gaan lopen: inmiddels loopt hij 2 uur achter (datum van vandaag). Softwareversie is nog steeds 5.43.100. Die foutmelding was vervelend, maar nu mis ik een stuk functionaliteit...

      arie Kan je even rebooten? Hij pakt blijkbaar pas de nieuwe (jaar 2015) tijd na een reboot. Pas daarna zal hij proberen de D03 verbinding weer op te lossen en de updaten kunnen binnen halen

      • arie replied to this.

        Inmiddels van Eneco begrepen dat er inderdaad Toons terug lijken te komen (nieuwe certificaten, updates ophalen etc). Dus plan lijkt te werken. Geeft het even de tijd.

        thehognl Bedankt voor de tip. Na rebooten is het nu 20:30 op 1-1-2015. De D03-melding is er nog steeds, ik ben benieuwd of het gaat werken... 🙂

        Goedemorgen.
        Nadat de tijdnotatie is aangepast en ik een herstart heb gedaan maakte mijn toon 1 (met software 5.43.100) weer connectie met het service center (de D03 storing was daarmee opgelost). toen werd ook de datum teruggezet tot 1 januari 2015.

        Via de software-knop werd een update zichtbaar rond 00:00 uur vannacht (geen toon-tijd ;-)), de updateknop ingedrukt en inmiddels is versie 6.02 geinstalleerd.

        De tijd en datum is voor nu nog altijd onjuist (1 jan. 2015) en ook geen connectie met service center op dit moment.

        Ik wacht de verdere stappen even af, maar wilde hier toch even melden wat mijn toon 1 vannacht heeft verwerkt.

          GerardJo Dank je! Ook dit lijkt te kloppen volgens de verwachting. Het zal pas na het weekend hersteld worden qua tijd wat ik nu begrijp zodat zoveel mogelijk andere Toons ook de update krijgen.

            thehognl
            Net bericht gehad via messenger van Eneco.
            Deze gaan kijken om ij een update te geven via klantenservice.
            Er klantnummer en geboorte datum. Ben benieuwd.
            Mijn toon staat op dit moment nog op sw versie 6.0.9.
            En bij gas, stroom vandaag komt helemaal niets deze blijven op 0 staan.

              thehognl
              m
              Mijn tijd staat nu op 22:24.
              Krijg geen gas verbruik en ook geen energie verbruik bij stroom vandaag deze blijft ook op 0.
              Ook blijf ik de D03 houden
              Als mijn energie meter en gas meter dat dan ook doen

              Dag ben ook bezig met Eneco via messenger…
              Ben benieuwd of ze het oplossen

              ik ben ook een geluksvogel dat mijn toon1 sinds april een D03 code heeft en sinds gisteren na een herstart ook in 2015 leeft. Ik heb versie 5.49.16. Begrijp ik het nu goed dat doordat nu teruggegaan wordt in de tijd er 'binnenkort' (bij eneco een vrij rekbaar begrip) een update button gaat verschijnen waarmee een nieuwe versie gedownload kan worden die de D03 verhelpt?

                Ik ga zodra ik thuis ben mijn toon gewoon een paar keer herstarten om te kijken of de D03 verdwijnt. Blij dat het nu eindelijk lijkt goed te komen.

                Edit - Toon laten herstarten error blijft nog steeds. Vanmiddag weer ff verder proberen.

                Ik zit momenteel ook in 2015 met software 6.0.2 en de d03.
                Dus nu is het wachten tot eneco weer iets gaat doen, begrijp ik.

                Hey! Ze zijn bezig met een fix 🙂
                Did draadje al maanden geleden gezien, was weer even kijken nu de tijd ineens gek stond.

                Tijd staat nu op 4:!8 (het is echt 17:44), helaas nog wel de melding D03 geen verbinding met service center.
                Software is nog 5.43.100.
                Internet verbinding is er wel 🙂

                Ik heb overigens al lang het service contract niet meer, maar ik neem aan dat dat niet nodig is?

                Nog hints/tips om het proces the versnellen? Of wachten en hopen? 🙂

                  Zijn er ook mensen hier die D03 hadden met een niet 5.x.100 firmware die nu wel op 6.0.9 zijn gekomen en daar dan ook de D03 is opgelost? Tot nu toe lees ik alleen geslaagde updates van 5.x.100 naar 6.0.2 (en die houden tot maandag nog de D03 error en de 2015 tijd).

                  • Jemo replied to this.