Swetsenegger ik had na een nacht wel verwacht dat er een aantal opgelost waren. Ben benieuwd of er nog een positief bericht komt van iemand.
Het kost even tijd voordat de toon de juiste vpn server weet te vinden die wel de oude certificaten accepteerd.
De Toon D03 code - Geen verbinding met Eneco
Op tweakers meld 1 persoon inmiddels dat hij een update heeft ontvangen nadat de tijd is teruggezet. Wel heeft hij, vanwege dat zijn toon in een testgroep zit, niet de update gekregen waar ook de tijd weer goed staat. Maar hij zal dan wel nieuwe certificaten krijgen.
- Edited
thehognl Gaat de toon dan automatische alle mogelijke VPN's af? En hoeveel zijn er? Dat hoeft toch geen uren te duren?
Ik heb er erg weinig vertrouwen in dat het lukt. En daarnaast vind ik het absurd dat Eneco al 4 maanden lang hun probleem naar de gebruikers schuift. Ruil ze gewoon om.
Hier is de klok sinds gisteren trager gaan lopen: inmiddels loopt hij 2 uur achter (datum van vandaag). Softwareversie is nog steeds 5.43.100. Die foutmelding was vervelend, maar nu mis ik een stuk functionaliteit...
Inmiddels van Eneco begrepen dat er inderdaad Toons terug lijken te komen (nieuwe certificaten, updates ophalen etc). Dus plan lijkt te werken. Geeft het even de tijd.
- Edited
Goedemorgen.
Nadat de tijdnotatie is aangepast en ik een herstart heb gedaan maakte mijn toon 1 (met software 5.43.100) weer connectie met het service center (de D03 storing was daarmee opgelost). toen werd ook de datum teruggezet tot 1 januari 2015.
Via de software-knop werd een update zichtbaar rond 00:00 uur vannacht (geen toon-tijd ;-)), de updateknop ingedrukt en inmiddels is versie 6.02 geinstalleerd.
De tijd en datum is voor nu nog altijd onjuist (1 jan. 2015) en ook geen connectie met service center op dit moment.
Ik wacht de verdere stappen even af, maar wilde hier toch even melden wat mijn toon 1 vannacht heeft verwerkt.
thehognl
Net bericht gehad via messenger van Eneco.
Deze gaan kijken om ij een update te geven via klantenservice.
Er klantnummer en geboorte datum. Ben benieuwd.
Mijn toon staat op dit moment nog op sw versie 6.0.9.
En bij gas, stroom vandaag komt helemaal niets deze blijven op 0 staan.
- Edited
thehognl
m
Mijn tijd staat nu op 22:24.
Krijg geen gas verbruik en ook geen energie verbruik bij stroom vandaag deze blijft ook op 0.
Ook blijf ik de D03 houden
Als mijn energie meter en gas meter dat dan ook doen
Dag ben ook bezig met Eneco via messenger…
Ben benieuwd of ze het oplossen
ik ben ook een geluksvogel dat mijn toon1 sinds april een D03 code heeft en sinds gisteren na een herstart ook in 2015 leeft. Ik heb versie 5.49.16. Begrijp ik het nu goed dat doordat nu teruggegaan wordt in de tijd er 'binnenkort' (bij eneco een vrij rekbaar begrip) een update button gaat verschijnen waarmee een nieuwe versie gedownload kan worden die de D03 verhelpt?
- Edited
Ik ga zodra ik thuis ben mijn toon gewoon een paar keer herstarten om te kijken of de D03 verdwijnt. Blij dat het nu eindelijk lijkt goed te komen.
Edit - Toon laten herstarten error blijft nog steeds. Vanmiddag weer ff verder proberen.
Ik zit momenteel ook in 2015 met software 6.0.2 en de d03.
Dus nu is het wachten tot eneco weer iets gaat doen, begrijp ik.
Hey! Ze zijn bezig met een fix
Did draadje al maanden geleden gezien, was weer even kijken nu de tijd ineens gek stond.
Tijd staat nu op 4:!8 (het is echt 17:44), helaas nog wel de melding D03 geen verbinding met service center.
Software is nog 5.43.100.
Internet verbinding is er wel
Ik heb overigens al lang het service contract niet meer, maar ik neem aan dat dat niet nodig is?
Nog hints/tips om het proces the versnellen? Of wachten en hopen?
void-spark wachten inderdad
Zijn er ook mensen hier die D03 hadden met een niet 5.x.100 firmware die nu wel op 6.0.9 zijn gekomen en daar dan ook de D03 is opgelost? Tot nu toe lees ik alleen geslaagde updates van 5.x.100 naar 6.0.2 (en die houden tot maandag nog de D03 error en de 2015 tijd).