5.43.100
Rieti Ja software versie. Heb je afgelopen tijd de toon een paar dagen uit gehad of van wifi afgehaald toevallig? Je had een nieuwe software automatisch gehad moeten krijgen. Doordat je die nu niet hebt kan hij geen verbinding meer maken. Maar ik ben benieuwd waar Eneco mee komt als je ze mailt
Software versie toch?
Neen niet wifi gehad Ik laat weten wat de jongens en meisjes van eneco voor oplossing hebben Gek hoor vd 1 op het andere moment
Rieti Nee dat is niet gek. Het enige wat gek is waarom je de update niet automatisch gekregen hebt. Maar zonder die update werkt de toon niet meer door een verlopen sleutel intern in de toon.
Als het idd een kwestie van een update is zou dat dus snel verholpen kunnen worden De WiFi heeft erbij mijn weten niet uitgelegen Nou ik.meld het morgen wel Thx he
Rieti Nou daar ben ik dus benieuwd om omdat je de update niet op kan halen omdat je sleutel verlopen is
thehognl fout in de update Ze weten ervan Is sinds medio april ..... Ze werken eraan
Je zou een hotspot kunnen aanmaken op je mobiel..... Dan moet de WiFi. Uit Dat doe ik niet heb ik ook geen TV
We gaan get afwachten
ToonUitGevend Goedemiddag Ook wij hebben hier last van. Wel internetverbinding maar de code D03 blijft
Marjo is een fout in Hun software update Ze werken er aan Wil je je Toon met je mobiel bediennen zou je een hotspot kunnen maken
Echter dan moet de wifi uit in iedergeval op mijn mobiel van Samsung
Speelt sinds medio April ......
Voor een ieder met D03 storing op.Toon Er iets fout gegaan met Hun update zijn er mee bezig Je zou via de wifi hotspot kunnen kunnen proberen ... Die ik niet want dan moet ik mijn.Wifi we uitzetten gaan we niet doen dus
Probleem speelt sinds half April
Rieti hotspot gaat echt niet helpen hiermee. Raar advies van eneco.
Vond ik ook Software van hun dus zelfde probleem En verder niet handig ook Thx voor het mee denken
Inmiddels is hier het D03 probleem opgelost.
Sinds vorige week weer verbinding met het Service Centrum met een 173.20.x.x IP adres,
Zelfs niks hoeven te doen
Goedemorgen. Ik heb ook hetzelfde probleem, ik heb hier een klacht ingediend: https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/eneco/klachten/toon-heeft-geen-verbinding-met-service-center/details?complaintId=d667830f-2f35-47b8-bc4d-3a6d13e4ecfc
Ik kan mijn toon niet activeren, eneco klantenservice kan me niet helpen. ik weet niet meer wat ik moet doen.
mrt Welke toon heb je? Een toon1 of een toon2?
thehognl Ik heb een Toon1.
mrt En kan je aangeven welke firmware hij heeft?
In de install wizard kan je dit zichtbaar maken, lees hier: https://toonforum.nl/d/234-de-toon-d03-code-geen-verbinding-met-eneco/31
Als het niet firmware 5.49.16 of hoger heeft dan ga je met deze toon1 nooit meer verbinding maken tenzij je hem laat rooten.
thehognl Firmware 5.46.4, ik kan niet geloven dat eneco zo laat zo'n kritieke update heeft uitgebracht. mijn Toon was slechts een paar weken geleden online en ik heb geen updates ontvangen.
mrt En toch is dat het geval. Op 15 april is een hoofdsleutel verlopen van de toon1 service center (VPN server). Ergens een week daarvoor is Eneco begonnen met een geforceerde update te plaatsen op de Toon (5.49.16). Vanuit die firmware wordt automatisch een nieuwe sleutel aangemaakt zodat het vanaf dan weer werkt. Maar als je net in die week geen verbinding had (omdat je Toon uitstond, of je wifi had problemen of andere onduidelijke redenen) dan heb je die update niet gehad. Voor zover ik kan overzien is het nu niet meer mogelijk om op afstand de Toon1 van de juiste update te voorzien. Dus ben erg benieuwd waar Eneco mee aankomt. Wellicht een gratis vervanging naar een Toon2 :-)